Canon 50mm f1.4 ali f1.2
0

Eden izmed objektivov, ki ga je sigurno dobro imeti je 50mm. Tu se poraja večno vprašanje, katerega izbrati. Na Canon strani imamo, Canon 50mm f1.8 (120€), Canon 50mm f1.4 (320€) in Canon 50mm f1.2 L (1200€). Torej, katerega. Hiter odgovor je, odvisno koliko želite zapraviti, vsi so dobri objektivi. Za več informacij, pa berite dalje.

Glede na ceno in kvaliteto je Canon 50mm f1.8 brez dvoma zelo dobra izbira, vendar je tudi najslabše grajen, bokeh je v določenih pogojih lahko malo moteč in ga v ta test ne bom vključil. Osredotočil se bom na Canon 50mm f1.4 in f1.2 L in njuno razliko, oziroma podobnosti. Že nekaj let si lastim Canon 50mm f1.4 in lahko mirno trdim, da poznam vse njegove pomankljivosti in prednosti. Med tem ko sem imel Canon 50mm f1.2 L na testu le nekaj dni, vendar sem hitro spoznal pomankljivosti in prednosti.

Razlika v ceni med f1.4 in f1.2 je skoraj 1000€, vendar v kvaliteti žal ni take razlike. Sevda je Canon 50mm f1.2 L boljši, pri odprti zaslonki bistveno manj vinjetira, ima manj kromatske aberacije, lepše barve in hitejše ostrenje, vendar… Ta, ki sem ga jaz imel na testu, je zgrešil fokus vsaj enkrat na 10 fotografij pri odprti zaslonki in nekajkrat tudi pri zaslonki f2.2 (pri kateri je najostrejši). Med tem, ko se mi (začuda) to pri Canon 50mm f1.4 ne dogaja tako pogosto, še posebej pri “zaprti” zaslonki. Oba sem testiral sem na fotoaparatu Canon 5D mk III, ki ima solidno dobro ostrenje.

Primerjava med Canon 50mm f1.2 L, Canon 50mm f1.4, Carl Zeiss 50mm f2.8 in Canon 85mm f1.2. (za testne zajčke sem izbral najbližje)


(Canon 50mm f1.2 L, f1.2, 1/2000s, ISO 100)

 


(Canon 50mm f1.4, f1.4, 1/1600s, ISO 100)

 


(Carl Zeiss Jena 50mm f2.8, f2.8, 1/400s, ISO 100)

 


(Canon 85mm f1.2, f1.2, 1/2000s, ISO 100)

 


(5D III, 50mm f1.2, 1/6400, ISO 200)

 


(5D III, 85mm f1.2, 1/5000, ISO 200) Če opazite razlike med objektivi in če so vam te pomembne, pa se sami odločite.

 

Ostale testne fotografije narejene s Canon 5D Mark III in Canon 50mm f1.2 L.


(f2.2, 1/1600s, ISO 200) Barve in ostrina je na mestu. 

 


(f2.2, 1/3200s, ISO 200)

 


(f5,6, 1/400s, ISO 200) Proti svetlobi se v obeh primerih odlično odreže.

 


(f1,2, 1/40s, ISO 8000) Kormatska aberacija je žal precej opazna.

 

Adrijan Pregelj

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *