BMW xDrive Kranjska gora 2013
0

Skoraj cel teden je snežilo, jutri bo deževalo, vendar danes je bilo sončno in nadvse lepo vreme za preizkušanje xDrive tehnologije. Štartali smo že ob 9h, pot nas je vodila proti Vršiču, kjer smo se dokaj kmalu obrnili zaradi snežnih plazov na cesti. Nato smo se odpeljali proti gostilni Srnjak, kjer smo dodobra preizkusili xDrive, izklopili DSC (Dynamic Stability Control), nekateri smo izklopili kar vso elektroniko in po klancu navzdol preizkusili še HDC (Hill Descent Control). Sledilo je  Korensko sedlo, Planica in nato povratek v Kranjsko goro.

Na tej poti sem preizkusil 3 BMW modele. Prvi in meni najljubši je bil BMW 320xd s kar 182 konjskimi močmi, zelo poskočen in ob izklopljeni elektroniki je z veseljem zadrsel z vsemi štirimi gumami hkrati. S polno opremo je vreden kar 68k €.
Drugi avto je bil BMW x5. Prvič sem vozil x5 in sem bil predvsem presenečen nad tem, da med vožnjo avto ni deloval velik in težek, počutil sem se kot da vozim malo večji avto od serije 3. Prostornina motorja je enaka kot pri 320xd, vendar zradi teže in velikosti je avto bistveno manj poskočen.
Tretji avto je bila petica, BMW 525xd. Tak avto sem že vozil, zato nisem veliko pričakoval. Vendar je oba, mene in sopotnico presenetilo , da je tako pri seriji tri, kot pri seriji pet, vetrobransko steklo precej majhno in blizu voznika. Na prvi pogled je delovalo malo nenavadno, vendar med vožnjo je vse prav. Vse deluje v smeri, da te poveže z vožnjo, cesto,… težko je razložiti z besedami, vendar deluje. Najbolj pa mi je všeč, da se med vožnjo vidi pokrov motorja (tudi če nisi ravno visok). Malenkost, vendar med vožnjo doda en tisti občutek, ki ga ni moč razložiti z besedami in pri novih avtomobilih tega ne vidiš več.

Kasneje sem poizkusil isto pot prepeljat z mojim BMW 316 (E30 l.1984), da sem videl, ali xDrive res deluje. Kljub novim gumam Michelin Alpin A3 sem za prvi klanec potreboval kar 3 poizkuse, da mi je uspelo. Drugi klanec, ki je bil takoj za ovinkom in ga nisem mogel speljati z zaletom, pa ni šel čez niti v petem poizkusu. Med tem kos mo se z xDrive BMW-ji peljali kot po ravnem, kolesa so spodrsavala le, ko sem izklopil vso elektroniko in pritisnil na gas, ne glede na klanec ali ravnino. Res je velika razlika v letih med mojim avtomobilom in testnimi (okoli 29 let), vendar sem se nekaj dni nazaj z mojim brez problema vozil po snegu iz Iga na Krim, Rakitno in nazaj (Slika 7), tako da je lahko to že neko merilo. Hvala za branje.

Adrijan.si

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *