Kaj je kammov krog?
Na hitro povedano je kammov krog meja oprijema. To pomeni, da ko prečkamo to mejo, avto zdrsne. Ni važno, ali pri speljevanju, zaviranju ali v ovinku, ko prečkamo mejo oprijema (kammov krog) avto zdrsne. Pri speljevanju to izgleda tako, da začnejo gume cviliti in se vrteti v prazno. Pri zaviranju prečkamo mejo zdrsa ko gume zablokirajo, ali ko se vklopi ABS, če ga imamo, v ovinku pa ko začnemo drseti iz ovinka.
Tako torej imamo tri sile, sila pospeševanja, zaviranja in centrifugalna sila. Te sile se med seboj seštevajo. To izgleda pa tako, da ko se peljemo naravnost imamo silo pospeševanje, ko zavijemo v ovinek, se nam doda še centrifugalna sila, seveda se sile med seboj seštevajo in letimo iz ovinka.
In še malo bolj dolgočasna razlaga: Predstavljamo si krog, ki ima polmer dolžine 5cm. Ko dodamo plin, se sila pospeševanja iz sredine povzpne za 4cm, v ovinku pa se nam doda še stranska sila v vrednosti treh centimetrov. Tako skupaj tvorita dolžino 5cm, ki je na meji kammovega kroga. Če zaviramo se sila zaviranja ravno tako sešteje s centrifugalno silo (silo ovinka) in letimo iz ovinka, tako nam preostane le še sklopka. S tem ko pritisnemo sklopko izničimo silo pospeševanja in nam ostane le še centrifugalna sila, ki ni izven kammovega kroga in ovinek speljemo brez večjih težav.
Vem da je taka razlaga precej težko razumljiva, vendar če boste malo počakali, bom kmalu objavil razlago v video izvedbi, kjer bo vse dosti bolj razumljivo. Do takrat pa previdno in varno vožnjo in pazite na sebe in druge v prometu.
Če vas še kaj zanima, si lahko več o varni vožnji preberete tu, ali pa mi pišete na pregelj[at]adrijan.si in se bom potrudil, da vam čim bolj pravilno odgovorim.
Na treningu varne vožnj Brane Küzmič razlaga kammov krog .